جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۳:۳۴

تخصیص 70 درصد اعتبارات برنامه پنجم در بنادر صیادی

باشگاه خبری فراساحل: تاکنون 70 درصد از اعتبارات تصویب شده در برنامه پنجم توسعه برای ساخت و نوسازی بنادر صیادی اختصاص یافته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات گفت: تاکنون 70 درصد از اعتبارات تصویب شده در برنامه پنجم توسعه برای ساخت و نوسازی بنادر صیادی اختصاص یافته است به همین ترتیب 70 درصد تکالیف تعیین شده در این برنامه نیز عملیاتی شده است. سید مصطفی بهشتیان با اشاره به اینکه ادامه کار در حوزه ساخت و نوسازی بنادر صیادی منوط به تخصیص اعتبارات و بودجه است، اظهار کرد: برای ساخت هفت بندر صیادی زرآباد، هندیجان، گوگسر، بندرعباس، درگهان، بابلسر، پزم، جفره و بندرآبادان 350 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده بود که در سال گذشته فقط 30 میلیارد تومان آن محقق شد به همین دلیل هیچ کدام از این بنادر در سال گذشته به بهره‎برداری نرسید.


وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط 10 درصد اعتبارات تخصیص داده شد، خاطرنشان کرد: البته امیدواریم در بودجه امسال نیز مبلغ 40 میلیارد تومان برای طرح‎های نامبرده مصوب شود. بهشتیان با اشاره به اینکه در انتظار تصویب برنامه ششم توسعه هستیم، افزود: اگر در این برنامه به صورت مشخص احکامی برای بنادر صیادی وجود داشته باشد که ما آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم در غیر این‎صورت، روندی که اکنون در پیش داریم همزمان با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه نیز در پیش گرفته خواهد شد.


وی تصریح کرد: بنادر جدید از لحاظ ساختاری با بنادر قدیمی تفاوت چندانی ندارد اما در ساخت بنادر جدید با توجه به اینکه خوردگی سازه‎های دریایی در جنوب بسیار زیاد است سعی کرده‎ایم از مصالح نوین مانند کامپوزیت‎ها و شیوه‎های پیشرفته استفاده کنیم تا استحکام و ماندگاری این بنادر نسبت به نسل گذشته افزایش یابد. بر اساس سخنان این مقام مسوول در سازمان شیلات، تهیه این مصالح کاملا از توان و تولید داخلی انجام شده می‌شود. مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران درباره احتمال مشارکت بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت بنادر صیادی، گفت: بخش خصوصی از همکاری در ساخت بنادر صیادی استقبال نکرده و مشتاق این کار نیست زیرا کارهای بندری هزینه سیار بالایی دارد و در عین حال بازگشت سرمایه و سوددهی آن بسیار طولانی مدت است به همین دلیل تاکنون بخش خصوصی وارد این حوزه نشده است.



  کد خبر : 1441
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :